3.-CATÀLEG DE SERVEIS (EXEMPLE)
Una catàleg de serveis es correspon al concepte modern de carta de serveis. Ací teniu un exemple.
4.-COL·LECCIÓ INSTRUMENTS DE COMUNICACIÓ
Quan volem comunicar qualsevol iniciativa o pla de millora és més eficaç el tenir instruments informatius simplificats que continguen allò que realment està consolidat i el que tenim molt interés d’aconseguir. En un full per les dues cares podem mostrar un pla d’actuació. Almenys els objectius i les actuacions que s’han de posar en marxa.
Arribar a totes les persones de la Comunitat Educativa suposa algunes coses més que l’ús de llistes de difusió o de circulars. El Pla de Comunicació és un conjunt d’instruments que ens permeten que la informació arribe de forma selectiva a tot el personal, les famílies, els partners, altres escoles, els mitjans de comunicació, el voluntariat, i en definitiva brindarà, si és complet, suficients oportunitats de situar a la nostra organització en l’espai públic.
En un centre educatiu es genera molta informació que circula en totes les direccions. Una bona gestió comunicativa requereix ser planificada. La comunicació oficial ha d’estar en línia amb els objectius i les estratègies del Projecte Educatiu. Pilotar el centre significa també desplegar un pla intencional que canalitze tan la informació interna que ens interesse com la externa.
Hem d’anar amb comptes amb la informació disruptiva respecte de les línies estratègiques. Un exemple clar és l’ús inadequat de xarxes com ara whatsapp o els comentaris que es realitzen en la tanca de l’escola i que és interessant canalitzar a les vies oficials d’informació creant, si cal, òrgans de participació complementaris als existents com ara un Consell de Vocals de Pares (un o dos representants de les famílies de cada classe) que es reuneix periòdicament tant amb l’equip directiu com amb la Junta de l’AMPA.